neděle 13. listopadu 2016

čteme si...

...
Často se mi v hledáčku objevovaly knihy od R.S. Bernerové - Jaro, Léto, Podzim, Zima...
Hodně se mi totiž líbí některé Montessori prvky ve výchově a tak čerpám inspiraci mimo Pinterestu také v jedné facebookové skupině, kde přes tisíc rodičů tyto knihy vychvalovalo téměř do nebes... Delší dobu jsem zůstávala skeptická, možná ba přímo kritická... (já sama jsem se naučila číst už ve čtyřech, protože mi můj nejmilovanější dědeček půjčoval stroj na psaní a já jsem se ho pořád chodila ptát na jednotlivá písmena, až jsem nějak sama pochopila, že písmeno vedle písmena tvoří slovo - to už je 33 let).
Pořád jsem si říkala, že kniha bez textu je divná, že popisovat obrázky je sice dobrý, ale k tomu nemusím kupovat knihu... a moc jsem nechápala nadšení rodičů, kteří knihu tak vychvalovali... nakonec jsem se rozhodla koupit Zimu, jen tak na ochutnání (a protože nákup knih miluji), s tím, že uvidíme, zda se chytí nebo ne...

Máme ji týden a půl a je to Čmeláčkova nejmilovanější kniha... rád si čte o krtkovi a mravenečkovi a máme spoustu úžasných leporel a během roku jsme nastřádali i další knihy... ale ještě s žádnou jsem nezažila to, co s touto knihou... Čmelda ji vyžaduje ráno, několikrát přes den (když nejsme venku) a každý večer v ní skoro hodinu "čteme"...

Je skvělá... a pokud zatím popisujeme jen jednotlivé obrázky věcí a zvířátek, málokdy lidí, tak časem se přidají místnosti, obchody, další věci, potom krátké věty a časem i celé příběhy...
Za týden a půl si Čmelda osvojil veliké kvantum pasivní zásoby... ukáže na komín, anténu, miluje všechno, co lítá, pozná popelnici, pošťáka, telefonní budku... prostě paráda...

Včera jsem posílala odkaz na megaknihách kamarádce, které se kniha líbila a přestože je na ni její malá beruška ještě opravdu malá, tak jako Vánoční dárek od blízkých se hodí víc než nějaké plastové "blbiny" a zjistila jsem, že tam mají zrovna na tyto knihy akci...neváhala jsem zbytek knih objednat a Čmeláček je dostane jako vánoční dárek od babiček a dědečků... :D







Tady je několik našich stálic, které musíme brát s sebou i na výlety k babičce a dědovi... :)
Knížky o Krtkovi nezklamou nikdy, jinak jsou naší vášní zvířátka a dopravní prostředky... :)

Naše knihovna je mnohem širší a každý měsíc se minimálně o jednu knihu rozšiřuje, ale některé knížky používáme jenom společně, jiné má Čmeláček k dispozici neustále... :)

4 komentáře:

  1. Tyhle knihy neznám a podle tvých fotek vypadají zajímavě. Klidně bych si ji koupila i pro sebe, ráda prohlížím obrázky se spoustou detailu😊 Ale oficiálně asi koupím detem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Je fakt, že se Čmeldou zatím prohlížíme a přidáváme nová slovíčka, zatímco mně v hlavě už běží příběhy a všímám si nových a nových detailů... :)

      Vymazat
  2. Zajímavé.
    A co takhle Sládek, Kainar, Říha, Kožíšek...
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, i na ty se dostane, Sládka i Kainara v knihovně máme. Ihned po přečtení komentáře mě napadlo, že je to ještě brzy... na druhou stranu ale je fakt, že proč bych nemohla občas zařadit jednu z těch krásných českých básniček... :) Máte pravdu... :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)