sobota 18. února 2023

JEŠTĚD... krásný, majestátní, skvostný...

... když už jsme vyjeli na dovolenou na opačnou stranu republiky, nemohli jsme si nechat ujít Ještěd i s jeho slavným vysílačem... 

... hora Ještěd se pne do výšky 1012 m nad mořem, jižně od města Liberec...
... v současné době je na vrcholu umístěn hotel s restaurací, televizní vysílač, odpočinkové místo... stavba samotná je vysoká 94 m, anténa vysílače má 17 m...

... před stavbou vysílače, zdobil vrchol Ještědu veliký kříž...
... ale hlavně ty výhledy do dálky... na Krkonoše, Lužické hory, západní i střední Čechy, i směrem na východ... nádhera.. ♥





















 

12 komentářů:

  1. Krásné výhledy jste měli, ale také dost lidí. Zaujala mě socha Mimozemšťana od Jaroslava Rony. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Socha byla krásná, těžko se k ní ale dostávalo... pořád u ní bylo plno... Lidí bylo všude okolo dost... my jsme šli nahoru pěšky, byla to taková naše skoro celodenní túra... ☺ Krásnou neděli, Peťka ☺

      Vymazat
  2. Koukám na něj z okna doma i z práce a stejně mi nezevšední :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to se nedivím... ☺ Krásně tam v okolí máte! ☺ Já tady takto obdivuji zase Pálavu... mám ji co by kamenem dohodil... ☺ A při dobré viditelnosti také Beskydy, Karpaty, Chřiby, Česko-moravskou vrchovinu a občas také vrcholky Alp v dálce... Krásnou neděli přeji, Peťka ☺

      Vymazat
  3. Krásné fotografie. Já si z dětství ještě pamatují na vrcholu dřevěnou chatu. Ta pak vyhořela. Nevím jestli po zásahu blesku? Už si nepamatuji. Byla jsem tehdy dítko školou povinné a to už je hodně dávno.
    Pamatuji počátek stavby tohoto skvostu architekta Hubáčka stejně jako bývalý obchodní dům Ještěd v Liberci, který byl zbourán a místo něj postaveno obchodní centrum Fórum. Krásnou neděli přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji za další zajímavé informace... ☺ Krásnou neděli i Tobě, Peťka ☺

      Vymazat
  4. Peťko, máš moc krásné fotky. Když jsem tam byli naposledy, nebylo vidět ani na krok :o)
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jsem měla opravdu štěstí... ale opar v dálce také byl... a často se mi ty výhledy nepodaří vyfotografovat tak, jak by si zasloužily... často mám pocit, že ta nádhera, kterou cítím při takových výhledech, mi na fotografie nejde přenést... ☺ Krásnou neděli, Peťka ☺

      Vymazat
  5. No jo, Ještěd je ikona! Architektonická i výletová ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Když je počasí, tak ty výhledy jsou fakt krásné. Hezké výletování

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je to tak... musí u toho být i kousek štěstí... ☺ Měj se hezky! ☺

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)