pondělí 23. ledna 2023

Sychrov - naše letní návštěva ☺

 ... počasí za oknem láká spíše k lyžování nebo bobování, já bych však dnes ráda popsala náš letní výlet na krásný zámek Sychrov (bylo to v rámci letní dovolené)...

... Sychrov je novogotický zámek, který všichni známe z pohádky Nesmrtelná teta ...

... dříve sloužil jako rezidence francouzskému rodu Rohanů...

... uvnitř zámku najdete původní nábytek i obrazy, také bohatou řezbářskou výzdobu...

... na zámek navazuje krásný anglický park o velikosti 26 ha...

... kníže Kamil Rohan, zámecký pán z konce 19. století, byl vášnivým botanikem, krajina kolem Sychrova (i přilehlé vesnice) byla protkána alejemi lemujícími cesty rohanského panství...

... dodnes jsou zde zachovány velmi vzácné dřeviny z původních výsadeb...

... jednou z nejznámějších osobností, která na Sychrově pobývala, je český hudební skladatel Antonín Dvořák, který zámek navštívil celkem devětkrát, při poslední návštěvě ho doprovázel i jeho zeť - Josef Suk...

... na zámku Sychrov je také možnost zhlédnout historické sokolnické ukázky s dravými ptáky... 

... i my jsme si užili podívanou volného létání dravců, které bylo doprovázeno odborným výkladem pana sokolníka...



























21 komentářů:

  1. Krásné fotky zámku a parku. Už je to dávno, co jsme na Sychrově byli. Ráda jsem se koukla. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já poprvé a moc se mi tam líbilo... ☺Děkuji a hezké dny přeji, Peťka ☺

      Vymazat
  2. Moc hezké fotografie. Sychrov známe moc dobře a náš prostřední syn se tam ženil a nejstarší dělal pro zámek fotografie na propagační letáky. S kastelánem i sokolníkem se znají osobně a na zámku procházel a fotil i v místnostech, které nejsou veřejnosti přístupné. Ten park u zámku je krásný i bývalá oranžérie, kde je teď cukrárna. Nevím, jestli ještě funguje po té covidové době. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to je paráda... jsem ráda, že jsme si tam udělali s klukama výlet, bylo to senzační, je to takové rozlehlé, schované a je tam nádherně. A pan sokolník byl mistr... co všechno s kánětem uměl a ukazoval nám... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  3. To je skvělý tip na letní výlet, nikdy jsem tam nebyla, tak to můžu změnit. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se výlet vyplatí, doporučuji návštěvu. Hezké dny přeji, Evi. ☺

      Vymazat
  4. Skvělý tip na letní výlet. Nikdy jsme tam nebyli, tak to můžeme změnit. Zámek i zahrada by se mi určitě líbila. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná fotoreportáž. Vypadá to na zajímavý výlet.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, určitě doporučuji, strávili jsme tam skoro celý den! ☺ Hezké dny přeji, Peťka ☺

      Vymazat
  6. Peťko, ráda jsem k tobě zašla na blog a určitě to nebylo naposled🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, moc děkuji. Já k Tobě také ráda nakukuji... ☺ Hezké dny přeji, Peťka ☺

      Vymazat
  7. Peťko, děkuji za náštěvu na mém blogu.
    Ráda jsem se podívala na letní fotky, na Sychrově jsem byli přesně před rokem, mrzlo až praštělo :o)
    Přeji hezký podvečer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Helenko, v zimě si to vůbec neumím představit. Ale i tak musí být procházka parkem krásná. My takto každé roční období navštěvujeme Lednici...☺ Krásné dny přeji, Peťka ☺

      Vymazat
  8. Sychrov jsme navštívili před pár lety. Je to nádherná, obří stavba. Já ji měla v hledáčku díky natáčení mé oblíbené pohádky, Nesmrtelná teta :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já také přesně proto! ☺ Vždycky jdu "po stopách" mých oblíbených pohádek a filmů... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  9. To se tak hezky koukalo na prosluněné fotky :-). Sychrov nemáme daleko, musíme se tam letos zase podívat. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to jsem ráda, že jsem Tě trošku inspirovala, protože u Tebe se já inspiruji už kolik let. ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  10. Péťo to jsou hezké fotografie zámku i parku. Navíc se sluníčkem... Přeju hezké dny, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc se mi tam líbilo! Protože je teď takové tiché mezidobí, tak přivolávám sluníčko letními fotkami z míst, která jsme navštívili, abych také samu sebe navnadila na další výlety! ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  11. Sychrov vypadá náramně. Jeden čas jsem uvažovala že by jsme tam v době konání Skotských her udělali slet s těmi našimi dandíky, jako hrdými Skoty. Jenže nám do toho hodil vidle kovid a jestli zas něco uspořádám je zatím ve hvězdách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, Covid byl fakt na prd. Mně takto propadlo několik lístků na divadlo a také plavenky... Snad bude lépe a je fakt, že od té doby také moc nechodím ani do divadla, ani plavat. Snad se zase dokopu... Krásné dny přeji, Peťka ☺

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)