sobota 21. ledna 2023

JEŠTĚ NA SKOK ZPĚT VÁNOCE

 ... zavítali jsme na výstavu betlémů v kostele sv. Jakuba Staršího v Pohořelicích ...

... je zde přes 300 betlémů z celého světa ...

... majitelem sbírky, která čítá přes 1400 betlémů, je pohořelický farář, pan Jaroslav Svoboda ...

... pokochejte se se mnou... ☺































... největší betlém z Třebíče má přes 1600 figurek... (viz výše)


13 komentářů:

  1. Moc krásné fotografie. Betlémy jsou všechny moc pěkné. Děkuji za krásnou podívanou. Ještě dodávám, že takový papírový, jako tam je, jsme mívali podobný doma. To snad kdysi míval skoro každý. Jen že jsme vyhořeli když mi bylo devět let a shořel i ten betlém. Škoda. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji ☺ Moji rodiče mají také podobný papírový po babičce. My máme doma také papírový, Ladovský, který jsme vystřihávali se synkem a loni se mi podařilo sehnat i malý a jednoduchý od Trnky. Moc bych chtěla papírový betlém od Kudláčka, ale ten se dá sehnat jen velmi těžko. Mě také zaujaly jednoduché dřevěné betlémy... tak možná o takovém ještě popřemýšlím. ☺ Krásnou neděli přeji a za návštěvu děkuji, Peťka ☺

      Vymazat
  2. Kouzelná výstava! Mně se vždycky líbily skleněné betlémy, připomínají mi dětství a babičku, která mívala podobné sklo doma za vitrínou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji! ☺ Já mám sklo také ráda... každý rok si pořizuji jednu skleněnou baňku na stromeček... mám také po babičce a dědečkovi, i když trošku oprýskané, jsou mé dětství... mě se zase hrozně líbí ten skleněný Krakonoš na lyžích z filmu Krakonoš a lyžníci a máš pravdu, babička také podobné skleněné kousky vystavovala. Něco mám schované ještě u našich, musím to prohledat, protože sem do menšího bydlení se mi zatím všechno nevejde... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Peťko, moc krásná výstava. Měj hezký zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji, taky přeji hezké dny, Peťka ☺

      Vymazat
  5. Krásné připomenutí Vánoc. Betlémy jsou vzpomínkou na mé mládí. I teď jich mám doma několik. Přeji hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji... ☺ Také přeji hezký týden, Peťka ☺

      Vymazat
  6. Já vždycky žasnu, kolik těch betlémů je a v jaké rozmanitosti. Moje babička měla dřevěný, ale kam se poděl, těžko říci.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky jsem byla v naprostém údivu, jakým způsobem dokáží lidé betlém vyjádřit. Měj pěkné dny, Peťka ☺

      Vymazat
  7. To je nádhera, takové krásy pohromadě. Miluju betlémy! Přeji úspěšný start do nového týdne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji. I Tobě přeju krásný týden! Peťka ☺

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)