pátek 3. února 2023

POZDRAVY Z PRACHOVSKÝCH SKAL...

 ... ačkoliv kolem dokola na turistických trasách vedoucích okolními lesy plnými skal nepotkáte ani živáčka, známá místa Českého Ráje jsou plná turistů...

... Prachovské skály jsme měli půl kilometru od chaty a na návštěvu jsme si vybrali všední den ihned "po otvíračce"... 

... Prachovské skály tvoří pískovcové skalní město...

... příroda je zde bohatá na řadu vzácných živočichů, zdejší příroda poskytuje útočiště třeba výru velkému, netopýrům a několika druhům datlů...

... pro procházku jsme si vybrali zelený okruh... ještě že jsme byli na začátku dost naivní a říkali si, že ty 3,5 km v pohodě ujdeme i s malým dítětem... ☺

... totiž, během té trasy jsem si určitě alespoň 43x nadávala, že jsem si měla zjistit náročnost trasy předem, kolikrát byly schody větší než dítě a postup nahoru i dolu zdržoval nejen nás, ale i některé jiné turisty - ranní ptáčata... ☺ (naštěstí nikdo nikam nespěchal a všichni byli moc milí)

... ALE ... poté, co jsme trasu úspěšně zvládli, jsem byla velmi ráda, že jsme si užili tak krásné vyhlídky s úžasnými výhledy do okolí... a dítko jsem prohlásila za malého hrdinu (ona ta nepravidelná schodiště pokrytá pískem totiž také dost klouzala) ... ♥

....

a tady pár fotografií z Prachovských skal:

















4 komentáře:

  1. Péťo, opravdu krásné fotky z Prachovských skal. Za návštěvu tak pěkná místa určitě stojí. Pro nás už by to byl docela náročný výlet. Fotky jsem si ráda prohlédla. Díky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Skalní město má několik tras, jedna je dokonce možná i s kočárkem... my jsme vybrali tu nejnáročnější... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  2. Krásné fotky, Peťko! Už jsem tam roky nebyli. Kochám se a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji! ☺ Bylo tam opravdu krásně...☺ Měj se pěkně, Peťka ☺

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)