úterý 17. ledna 2023

CO SE SKRÝVÁ V HROBCE?

Výstava TUTANCHAMON - JEHO HROBKA A POKLADY nás opravdu na dvě hodiny (a klidně bych tam strávila i více, ale pavilon C na BVV se velmi rychle plnil a moji kluci velký davy lidí koncentrovaný v jednu dobu na jednom místě moc nemusí) přenesla o mnoho let zpět do starověkého Egypta.


Při vstupu na výstavu jsme dostali do rukou sluchátko, které nás provázelo jednotlivými stanovišti a povídalo nám v první místnosti o historii 18. dynastie vládců, nejvíce o krutém Achnatónovi. Skvělé je, že děti měly ve sluchátku informace přizpůsobené svému věku. Po pravdě jsem to našemu Čmeláčkovi trochu záviděla. Mám pocit, že jsem se dostala do bodu, kdy méně znamená více a tak bych ocenila méně informací, které si zapamatuji. ☺



Ve druhé místnosti nás čekalo 10minutové video o objeviteli hrobky, panu Carterovi a také jeho "sponzorovi" lordu Carnavorovi, o dlouhých letech vykopávek a objevení doposud nedotčené hrobky v době, kdy už téměř všichni vzdávali své naděje.








Dál už jsme se jen kochali nádhernými nálezy...





























Cena vstupného nás vyšla na litřík bez deseti koruny a o pár desítek korunek se nám vyplatilo zaplatit rodinné vstupné 2+2.
Výstava je to krásná a jsem ráda, že jsme si ji nakonec užili všichni. Čmelda ji hodnotil na 9 a půl bodu z 10 a to je co říct, že jej to tak velmi zaujalo. ♥
Fotografovat jsme mohli bez blesku, ale celá výstava byla krásně nasvětlena. 



6 komentářů:

  1. Překrásná výstava a Egypt mě vždy zajímal. Nafoceno máš opravdu skvěle. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuju. Taky mě to tam hrozně bavilo a tím, že to bylo takové interaktivnější, to celé mělo svoje kouzlo. Měj se krásně! ☺ Peťka :)

      Vymazat
  2. Muselo to být vzkutku nádherné. Miluji výstavy tohohle typu. My byli těsně před Vánoci na výstavě Sudety v Děčínském muzeu a bylo to opravdu parádní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy, to by mě také zajímalo, ale Děčín mám po pravdě dost z ruky... jdu omrknout, jestli je to místní nebo zda se také stěhuje... :) Děkuji za inspiraci a krásný den! ☺ Peťka ☺

      Vymazat
  3. Krásné fotografie ze zajímavé výstavy. Škoda, že pro nás moc vzdálené. Děkuji za krásnou podívanou a přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji. Jsem ráda, že jsme výstavu stihli. Trvala jen do konce roku. Teď se stěhuje zase do jiného místa. ☺ Mějte se moc hezky. ☺ Peťka ☺

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)