pátek 20. ledna 2023

ZAHRÁDKA V ROCE 2022

 ... jako každý rok v lednu, vleze na mě nějaký bacil, kterého se nemůžu žádnými prostředky zbavit... 

... zima po Vánocích je pro mě docela náročná... nejraději bych se po Vánocích (tak v půlce ledna) přenesla rovnou do poloviny března, kdy už se dá na zahrádce něco dělat... ale protože cestování časem je zatím naštěstí možné jen ve sci-fi literatuře, zvu vás na virtuální procházku po zahradě od jara do zimy loňského roku...

únor...









březen...






duben...




















... ještěrky se u nás mají dobře, stejně jako různí brouci, motýli i včelky samotářky, protože máme spoustu domečků... některé jsou kupované, ale některé jsme v době Covidové s Čmeláčkem sami pro broučky přichystali... a tulipány mám moc ráda... mám spoustu druhů a každý rok jedny nové přikoupím (obnova je potřeba, protože o některé díky myškám a různým podzemním "živlům" každý rok přijdu)

květen...
















červen...








... Čmeláček je malý jahodář, tak máme doma takovou malou jahodovou plantáž ☺...
... něco sníme, ze zbytku dělám postupně jahodovou marmeládu, ta se v zimě obzvlášť hodí... ☺





... rybízu bylo letos také požehnaně, marmeláda se vždycky hodí do lineckého na Vánoce, část jí rozdám...

červenec a srpen ...


















... slepičky jsem vždycky mívala hnědé, ale protože potřebuji odlišit jejich stáří a nechci jim na nožky montovat nějaké poznávací znamení, tak jsem si letos přikoupila dvě bílé a dvě kropenaté ... celkem mám tedy 8 svéhlavých kousků, 2 už jsou tak staré, že nenesou, 2 jsou roční, 2 nové kropenaté a 2 nové bílé... zvykly si u nás rychle a myslím, že se měly dobře do té doby, než musely zůstat zavřené v kurníku... to jim tedy vůbec nesvědčí... 









září...








říjen...



listopad a prosinec...

... tohle donesl Ježíšek celé naší rodince jako společný dárek, každý rok přikupujeme krmítka a budky a krmení pro ptáčky na e-shopu firmy Zelená domácnost ♥
... máme tak i domečky pro ježky, několik ptačích budek a domečků pro brouky... 

... lojové koule nakupuji bez umělohmotných sítěk - protože jsem viděla případy, kdy si tam ptáčci zamotali nožky, navíc je to zbytečný plastový odpad... na zahradě máme 2 krmítka na koule (viz výše na obrázku), do té se vejdou 3 koule, rozvěsím po stromech a přeju ptáčkům dobrou chuť... 









7 komentářů:

  1. Nádherné shrnutí a krásné fotografie. Líbí se mi tulipány a úroda ze zahrádky tedy perfektní. My jsme měli také zahradu pronajatou, ale už to nezvládáme, tak jsme pronájem zrušili. Někdy mi to chybí, ale tu práci už bych nezvládla a manžel už také ne. Mám tedy pro radost záhonek před bytovým domem, o který se starám. Přeji Ti krásné a pohodové dny a hlavně brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji... chápu, vím, že je to práce a práce pořád dokola a sama na sobě vidím, jak sil ubývá... loni ke konci roku mi jahodová plantáž (protože pořád pršelo a nedalo se do záhonů jít) úplně zarostla trávou a tim, jak tady na jihu ani moc nemrzne, bude to odplevelování na jaře úplný očistec... a co si budem povídat, když přijedu z práce, tak domácnost, vaření a úkoly se synem a hned je večer... naštěstí to zatím beru jako relax a netrvám na výsledku, co se povede, to se povede... co ne, tak bohužel, třeba zase příští rok... ☺Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  2. Peťo, to je krásy a nevím, zda se mi víc líbily květiny, nebo synek, nebo pes a kočička, prostě úžasné shrnutí loňského roku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji! ☺ - jsou to moji nabíječi dobré nálady... ☺ Jak mám chmury, vtrhnu do zahrady a hned je mi lépe... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

      Vymazat
  3. Parádní fotky. Přeji rychlý návrat zdraví a hezký víkend. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Peťko, parádní zahrada, spoustu květů i plodu, ale je ti jasné co hlavně vidím - vy máte taky bígla :o)
    Posílám pozdravy a pesanovi pohlazení! Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)