úterý 27. září 2016

5 zdravých zásad, na kterých by měly vyrůstat všechny děti...

...je článek, který jsem nedávno četla a je fakt, že se mi zásady hodně líbí... korelují s mou oblíbenou nevýchovou, kterou jsem tak bravurně (aniž bych ji znala) využívala ve své pedagogické praxi, a která se mi už tak bravurně nedaří ve vlastní výchově mého malého zlatíčka... přestože vím, že to není žádná modla, každý jsme jiný a každý si výchovu vlastních dětí představujeme jinak... :) Dodržovat postupně alespoň těchto 5 zásad by se mi líbilo... některé dodržuji už teď, pravdou ale je, že na míře mé únavy závisí všechny mé reakce na dennodenní situace s Čmeláčkem... většinou se snažím všechno brát s nadhledem, protože dokud jsme zdraví, nic jiného není důležitého, ale je fakt, že občas se rozzuřím... pak to rozdýchávám, abych nebouchla hned, protože si uvědomuji, že děti nedělají nic naschvál, prostě zkoumají všemi způsoby... a co neumím překousnout? Neumím vzít v klidu házení či jiné ničení knížek a další jiné ničení všeho ostatního... my si s manželem věcí dost vážíme a pečujeme o svoje věci, proto je nám svět ničení trochu cizí a já mám problém tohle Čmeldovo zkoumání ustát... :) :D :D 

a které zásady jsou ve článku vypíchnuty?

1. Po chybě musí přijít povzbuzení - na rozdíl od vžitého přesvědčení, že po chybě musí přijít trest...

2. Nejdůležitější je dělat správné věci - na rozdíl od vžitého přesvědčení, že nejdůležitější je dělat věci správně...

3. Za každou chybu plať jen jednou - na rozdíl od vžitého přesvědčení, že se chyby dokola pořád připomínají...

4. Moje řešení nikdy není jediné - na rozdíl od vžitého přesvědčení, že rodič jediný ví, jak je co správně a dítě to musí dělat přesně podle toho...

5. Každý člověk ví lépe než kdokoliv jiný, co sám potřebuje - na rozdíl od vžitého přesvědčení, že já nejlépe vím, co potřebuje moje dítě nebo představy, že všichni vědí nejlépe, co je pro malé dítě dobré...

Odkaz na článek: tady...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)