neděle 25. června 2017

ČERVNOVÝ KNIŽNÍ NÁŠUP... :)

... tentokrát knížky, které jsou určeny možná o trošku starším dětem, než je náš Čmeláček (alespoň některé z nich), na druhou stranu Čmeláček rád poslouchá básničky i pohádky, přestože si u čtení třeba jezdí s autíčkem nebo vymýšlí koleje pro vláčky... plnou pozornost vydrží max. deset až patnáct minut... pak už poslouchá okrajově při hraní si... :) (pořád mám v hlavě slova pana Dzirasy, který v nějakém rozhovoru říkal, že jeho maminka mu od malička četla filozofické knihy a on to na podvědomé úrovni do hlavy vpouštěl, tudíž ho to zřejmě už od dětství formovalo určitým směrem - nemám však odvahu se do něčeho podobného pustit... pravdou ale je, že audioknihy také poslouchám v kuchyni nahlas, přičemž zvládnu i běžné domácí práce jako vaření, žehlení nebo úklid ☺)
... z knih jsem měla velkou radost i já... jejich čtení a listování jimi si užívám do syta a vracím se do svého dětství... :)

Příběhy malého skřítka, který žije u řeky Modrávky... Medovníček se vydá na dalekou cestu k severnímu moři, kde se učí plavat a pěstuje tulipány (Čmeláček má taky tulipány moc rád, tak si neustále knihu prohlíží a chce, abych mu četla). 






Živá abeceda je u nás proto, protože Čmeláček už zná všechna písmenka (to díky dřevěným magnetickým písmenkům na ledničce... naučil se to za tři dny... protože ho to prostě bavilo...) a já bych je chtěla vystříhat a zalaminovat společně s obrázky, které k písmenkům patří...

Vypadá to, že Čmaláček na kreslení moc není a nebaví ho - to má zřejmě po mně... Mně vždycky říkali, ať radši zpívám a hraju na klavír, že to kreslení je hrůza... jednou jsem dokonce dostala z výtvarky dvojku, zatímco jinak byly na vysvědčení samé jedničky - tehdy jsem to oplakala... ☺☺☺
Proto jsme pořídili tyto "omalovánky", aby to bylo omalovávání hrou... :)










Kouzelný a nezapomenutelný příběh Jiřího Trnky, který sám napsal a také samozřejmě sám ilustroval - o tom, co se dá najít v jedné staré, téměř zapomenuté, zahradě... :) Kdo z nás by příběh neznal!!! :)





Veselé i poučné příběhy o tom, co čeká naše děti po nástupu do školky... Zatím jsme knihu nečetli, máme ještě půl roku čas, tak nějak pomalu, postupně na to Čmeláčka budeme připravovat... Máme výhodu, jsme z malé vesnice, takže se s dětmi ze školky neustále potkáváme a občas už si i společně hrajeme na místním dětském hřišti, navíc je školka umístěná blízko našeho bydliště, takže děti neustále vídáme i slýcháme... :)




Několik dalších knih od našeho společného oblíbence - Pavla Čecha... :) 








... a tady tolik opěvovaná kniha mamčina dětství... kniha se dočkala nového vydání, takže prostě nešlo jejímu nákupu odolat... :) Krásné zpracování, kvalitní papír a zřejmě i díky tomu je kniha o něco nosnější než byla ta původní, kterou mamka měla doma jako dítko... :) Čmeláček si hned oblíbil básničku o vláčku, které nemá uhlí... takže jsme hned zjistili, že parní vláčky jezdí na uhlí, motoráčky na naftu a pendolína na elektriku... :D - a všem to musíme povykládat... :D Taky se Čmeldovi líbí zkrácené veršované básně klasických pohádek, takže se učím zpaměti, abych rozšířila náš večerní repertoár... :D







Krásnou neděli a hlavně krásné léto, dětem krásné poslední školní dny! :)



4 komentáře:

  1. jste skvělí, Peťulko, závidím a mrzí mě, že vás nemám blíž, abych si vás taky užila, třeba jako teta Ája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenkoooo, co já bych dala za takovou tetu Áju poblíž! ♥ ♥ ♥

      Vymazat
  2. Krásný výběr :-)
    Ten skřítek Medovníček teď vyšel souhrnně v takové velké knize, to by se vám možná mohlo líbit.
    A když zmiňujete audioknížky - máme jich doma několik a kluci je rádi poslouchají. Před nedávnem jsem pořídila právě Zahradu, ale kluky to nějak nezaujalo :-( Ačkoli knížku milují i televizní pohádky. Tak třeba to přijde.

    Hezké sváteční dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát Vám děkuji! :) Po skřítkovi se poohlédnu, určitě by se mi souhrnné vydání líbilo. My jsme právě dostali nejdříve takové leporelo o skřítkovi s básničkou (to jsem ani nenafotila), kterou jsem se musela naučit zpaměti a před spaním si ji říkáme společně s ostatními Hrubínovkami... Čmeldovi se skřítek tak zalíbil, že jsem mu pak pořídila i knihu... :)
      Mějte se krásně a těším se na další Vaše skvělé články, ty Vesmírné byly opět báječné... načerpala jsem spoustu inspirace... :)
      Peťka :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)