čtvrtek 16. listopadu 2017

JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA, NOC: Rotraut Susanne Bernerová

Název: Jaro, Léto, Podzim, Zima, Noc (Obrázkové příběhy)
Autor: Rotraut Susanne Bernerová
Vydalo: Nakladatelství Paseka, s. r. o., 2004


Anotace:
Jednoduchou řečí obrázků vypráví renomovaná autorka a ilustrátorka dětských knih příběhy všedního dne, obratně a vtipně splétá dohromady drobné epizody. "Malý čtenář" může v knížkách hledat postavičky a zvířátka a sledovat co dělají od první do poslední stránky. Autorka vypráví své malé, vtipné příběhy všedního dne, které poutají a bystří pozornost, podněcují fantazii a řečové schopnosti, ale hlavně baví malé i větší děti.

..........................................

Tato série knih, od Bernerové, se mi v hledáčku objevovala již delší dobu. Poprvé jsem se s knihami setkala v jedné facebookové diskuzi, kde přes tisíc rodičů tyto knihy vychvalovalo téměř do nebes. Musím přiznat, že jsem dlouhou dobu zůstávala nenaladěná a skeptická, možná až kritická ke knihám, které neobsahovaly ani kousek textu. Neustále jsem si říkala, že kniha bez textu je divná, že popisovat obrázky je sice skvělý (vždyť je to i u maturity z cizího jazyka, tak proč nezačít už od batolete), ale k tomu nemusím kupovat tak drahou knížku. Vážně jsem nedokázala pochopit nadšení rodičů, kteří knihu vychvalovali. Nakonec jsem podlehla zvědavosti a na zkoušku jsem objednala Zimu, protože zimní období zrovna začínalo. Měla být na "ochutnání", zda přikoupíme další díly byla otázka ve hvězdách. 

Celý měsíc to byla Čmeláčkova kniha číslo 1. Musela všude s námi, "četli" jsme ji několikrát denně, několikrát po sobě... Čmelda si rád čítával o Krtkovi i o mravenečkovi, máme spoustu úžasných leporel a během roku jsme nastřádali i další knihy, které neustále prohlížíme a čteme, ale s žádnou jsem nezažila to obrovské nadšení a chuť hledat každý detail na obrázcích. Čmeláček knihu vytahoval okamžitě po probuzení, několikrát přes den a každý večer. Zima byla naše "nakopávací", díky ní si Čmelda během velice krátké doby osvojil veliké kvantum nové slovní zásoby.

Zima měla u nás takový úspěch, že následující roční období nadělil Ježíšek jak doma, tak u babiček a dědečků. Měli jsme štěstí na roční období, protože Zimou podle mě celá tetralogie (ročních období) začíná. Ke knize existuje spousta informací, ale tuto jsem zatím ještě nikde nečetla. Ověřeným faktem je, že díky knize se Čmeláčkova pasivní (částečně i aktivní) slovní zásoba hodně rozšířila a taky mě celkem baví vymýšlet "zapeklité" příběhy místních. :)  














Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)