neděle 2. dubna 2017

Vyvýšené záhony - příprava

Toužím po nich už alespoň tři roky... ale nejprve jsme museli trochu upravit a vyčistit zahradu, pak jsem byla těsně před porodem a byla jsem ráda, že jsem zasadila do země hrášek a mrkev a loni se Čmeláček rozchodil a nebylo kdy se zahrádce věnovat, protože jsem musela pořád hlídat běhající a objevující dítko... letos to vypadá, že se vyvýšených záhonů konečně dočkám (tedy s určitostí alespoň jednoho)... 

Dlouho jsem pročítala informace, jak nejlépe záhony vytvořit. "Sesbírala" jsem spoustu materiálu na internetu, až jsem minulý týden, kdy už jsem měla všechno vyhodnoceno a ujasněno, narazila na skvělý článek u Aničky na blogu... Tímto Aničce děkuji, vyčerpávající informace na jednom místě... pro mě paráda... jsou tam přesně ty informace, které jsem si já sama sepsala... ☺

Protože již doma bohužel nemáme žádné použitelné desky (ty jsme použili, když jsme s manželem před několika lety stavěli velkou zateplenou boudu pro naše psí miláčky, stavěli jsme si "šopu" na květináče a všechno nářadí, atd.), rozhodli jsme se hledat na internetu... jakmile člověk zadá vyvýšený záhon, najde spoustu firem, které se tomuto tématu věnují... velmi mě překvapilo, jak báječně jsou záhony promyšlené do nejmenších detailů... bohužel pro mě, která nejsem kovanou zahradnicí, jsou až zbytečně dokonalé a taky na mé "pokusy" až hříšně drahé...

Nakonec jsme se s manželem dohodli, že nebudeme do zahrady tahat nic betonového, ani další cihly, tudíž zvítězilo opět dřevo. Manžel hledal a našel doporučení, jak pořídit pro takové občasné zahradnice (jako jsem já) naprosto vyhovující a levný vyvýšený záhon... k jeho stavbě využijeme kompostér... ☺

Objednala jsem si tři kompostéry o šířce 100 x 100 cm od firmy Keliwood, pletivo máme, pro nopkovou fólii pojedeme s Čmeláčkem některý den v týdnu, od mých rodičů jsem si dovezla odstříhané větve ze stromů, kompost máme vlastní už tři roky.

Dodání kompostérů (pro mě už od teď záhonů) mělo trvat dva týdny... opravdu, přesně za dva týdny se mi firma ozvala s tím, že šéf má cestu kolem a tak by mi mohl objednávku přivézt, pokud netrvám na dodání poštou či jinou přepravní společností... Samozřejmě jsem byla nadšená, dnes dopoledne opravdu dodávka dorazila, pán byl moc milý, a protože si všiml, že je v dodávce jedna deska nalomená (kdyby mě neupozornil, určitě bych si při předávce nevšimla), tak mi dovezl ještě desku náhradní na výměnu a poradil mi několik dalších vychytávek k vyvýšeným záhonům, které zná již od svých dalších zákazníků. Byla jsem opravdu příjemně překvapená.

Teď už jen vzhůru do úpravy terénu a do stavby záhonků... rajčátka i papriky mi zatím pěkně rostou na parapetu, tak jsem zvědavá, jaká letos bude úroda... ☺ 





4 komentáře:

  1. Díky za bezva článek :-) Taky po nich toužím, a mám je už na letošek slíbené, ale stále zůstává jen u slibů. Zatímco já už mám předpěstováno a sousedi už mají i záhonky i něco zasázeno, tak Muž stále ještě nezajistil ani materiál. Ale já se nedám. Už jsem si vše vyměřila, vyzjistila a to dřevo si taky seženu. Už mi chybí jen to smontování :-D Snad to budeme mít taky tak pěkné jako vy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a držím pěsti, ať se co nejdříve zadaří! :) U nás je to taky tak, že jsou to moje výmysly a manžel s tím nechce mít nic moc společného... :D - všechno kolem záhonů dělám sama, ale je fakt, že s tím usazením mi pomáhá... :) Asi aby se nemusel potom dívat na křivé dílo a nebo aby nemusel poslouchat moje stesky, že mi s tím nepomohl, tak ať se nediví, jak to vypadá... :D

      Vymazat
  2. Peťko, jsem moc zvědavá jaké záhonky budou, protože vyvýšené se mi také líbí, zatím máme jenom ohraničené fošnami. Ty u Aničky jsem také pilně studovala, ale pro nás jsou moc vysoké tak jak je má nafocené, asi bychom trochu ubrali :o)).
    Pěkné jarní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, záhony taky budou poměrně vysoké... na fotkách to tak vypadá, ale v reálu mají 50 cm... Aby se tam vešly všechny vrstvy, nižší už jsem je nedělala... i tak jsem jednu vrstvu ubrala... přesto však budeme mít za cenu tří, záhony čtyři... :) Ten čtvrtý ale až příští rok, nemám do něj už napočítaný materiál... :)
      Také se mějte krásně! U nás už vše kvete! Zase se za měsíc nebudeme mít pod čím líbat! :)
      Peťka :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)