pátek 14. dubna 2017

Vyvýšené záhony - realizace 2. část

... výstavba pokračuje pomalu, ale jistě... 
... chvíli nás zdrželo počasí, chvíli nás trápilo velké Čmeláčkovo nachlazení...
... koupili jsem nopkovou folii 50 x 500 cm... třikrát... (stačilo by koupit dvakrát... máme spoustu zbytků, které ale využijeme zase příště nebo k tvorbě něčeho jiného), tu jsme dali po obvodu, dolů jsme dali pletivo - s dostatečně malými oky pro myšky a rejsky a dostatečně velkými oky pro žížaly...
... plnila jsem větvičkami z bambusů, růžemi, odstříhanými větvemi ze stromů, prostě co se našlo a co jsem si dovezla od rodičů... na to jsme navrstvili kompost a hlínu...
... sotva jsme všechny tři záhony dokončili, pěkně nám do nich zapršelo, což určitě prospělo... nyní již týden poctivě ušlapujeme a proléváme...
... po Velikonocích už jen dosypu hlínou s obohaceným humusem a můžeme pěkně zasadit... :)
... sklizeň tak bude určitě později, ale to mi vůbec nevadí, protože kdo si počká, ten se dočká a rostlinky jistě mou neustálou péči ocení... ☺








Velký dík patří mému muži, který byl zpočátku (a možná ještě teď je) "velmi nadšen" mým dalším úžasným plánem, ale moc mi pomohl při stavbě záhonů, při vožení kompostu a také při následném ušlapávání hlíny... ♥ ♥ ♥
Velký dík patří taky Čmeláčkovi, který si častokrát krásně a sám hrál na hlíně, dík patří také kocourkovi a fence, kteří měli s Čmeláčkem opravdu velikou trpělivost... ♥

A tady pár dalších fotek ze zahrádky (tulipány a narcisky už odkvétají, ty jsem letos ani nestihla vyfotit)...










a malá předzahrádka před domem... kdo ví, jak to s ní letos dopadne, mají nám v ulici něco kopat a opravovat chodníky, tak uvidíme... ☺





4 komentáře:

  1. Snad už je Čmeláček fit! Záhonky se povedly, tak přeji bohatou první sklizeň :-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už je z nejhoršího venku, snad už to bude dobré! Děkuji! :)
      Počasí mi teď nepřeje... což nevadí, sázet budu stejně až na konci dubna... :D
      Uvidíme, jak se záhony osvědčí...
      Měj, Zuzi, pěkné dny, pa Peťka :)

      Vymazat
  2. Peťko, je za vámi už vidět kus práce nyní a to záhony nejsou ještě osazené. Jsem zvědavá na tvou zkušenost s nimi a jak se v nich bude rostlinám dařit. Netušila jsem, že se do nich ještě umisťuje ta trubka ?
    Kytičky už máš také pěkné, teprve však jejich čas přijde. Mně také kvetou jenom tulipány, čemeřice, pár narcisek, modřence a začínají skalničky.
    Pěkné dny ti přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ta trubka tam být nemusí. Je to jen vychytávka při zalévání. Jsou to zbytky, které máme z dob opravy domečku a navrtali jsme do nich malé dírky, má to usnadnit zalévání.
      Na úrodu jsem sama zvědavá. Určitě dám průběžně vědět.
      Kytky jsem z oken zase dala do zádveří, ty hlášené minusové teploty v noci mě docela děsí... :D
      Měj se moc pěkně, děkuji za komentář!
      Peťka :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)