středa 5. dubna 2017

Vyvýšené záhony - realizace 1. část :)

... začala jsem s výstavbou...
... prostor pro záhony jsem vyčistila, mírný svah v určitých místech srovnala (to s pomocí manžela) a všechny desky natřela napouštědlem... (nakonec jsem se pro něj rozhodla i přes počáteční odmítání, protože s půdou v záhonech nepřijde dřevo vůbec do styku a dřevo po ošetření opravdu déle vydrží - máme to už odzkoušeno...) - manžel vybral napouštědlo na přírodní bázi, tak snad nebude přírodu nějak moc zatěžovat...
... prozatím jsme se dostali jen k natření a složení záhonů a nachystání pletiva... 
... od každého záhonu jsem jednu příčku ubrala, takže jsem záhony zhruba o 12 cm snížila, díky tomu budeme mít místo tří záhonů záhony čtyři... (ten čtvrtý až příští rok a bude o trošku nižší než ty ostatní a navíc bude v jiné části zahrady)












... tak zhruba nějak takto to bude v reálu vypadat... ☺
... okolí pak zatravníme a po obvodu plánuji v dalších letech výsadbu nějakých krásných kytek... ☺



6 komentářů:

  1. Jsou báječné! Také se chystáme... Ale můj muž je perfekcionista a když už se do něčeho pustí, chce aby to nějaký rok vydrželo. Takže šetříme na dubové fošny, pod nimi budou kameny a záhonů plánujeme dvanáct obdélníkových. Zatím mám zahrádku v provizorní ohrádce (to proti psům) a už máme zaseto :-)
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, díky... no, u nás je problém, že já opravdu hodně dlouho přemýšlím, potom delší dobu trvá, než se odhodláme začít! :D - dřevo je modřínové, také by mělo něco vydržet... já mám několik dalších záhonů ještě na druhé straně zahrady, postupně bych ráda všechny záhony vyvýšila právě kvůli volnému pohybu naší "divé zvěře"... :) Snad i toto něco vydrží... na druhou stranu pokud by ne, asi bych také šetřila na dubové dřevo, zase budu o zkušenost bohatší... :)
      Měj krásné jarní dny! :) Peťka :)

      Vymazat
  2. Vypadá to krásně, držím vám palce.
    U nás ještě není ani koupený materiál, zase jsem se po dlouhé době chtěla spolehnout na manžela :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím to vypadá hezky, jsem zvědavá, jak se to osvědčí v praxi... :) Moc děkuji! :) Mějte se hezky... :)

      Vymazat
  3. No páni, už se to pěkně rýsuje a jsem moc zvědavá jak budeš Peťko spokojená. Třeba se k nim také někdy propracujeme :o)).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím máme hotové dva (zase nás zdržela nějaká nemoc, ale nevadí), týden čekám, až to všechno trochu klesne a doplním kvalitní hlínou s humusem a můžu sázet... ☺ Určitě budu dávat průběžně vědět... ☺
      Hezké dny, Alenko! :) a děkuji za komentář! :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)