pátek 20. dubna 2018

MNOHO POVYKU PRO NIC: William Shakespeare

Název: Mnoho povyku pro nic
             (z originálu: Much Ado About Nothing)
Autor: William Shakespeare
Vydalo: Nakladatelství Romeo, 2000


Anotace:
Odehrává se v 16. století v Sicilské Messině. Messinský vládce Leonato má dceru Heru (v originále Hero), kterou si chce vzít Claudio z Florencie. Ale Don Juan (nevlastní bratr aragonského prince Dona Pedra) spolu se svým sloužícím Boraciem nastraží na Claudia a Heru lest.

...................................

Můj pohled:
Těžko vysvětlit důvod, ale toto je moje nejoblíbenější komedie od pana Shakespeara. Děj je v anotaci velmi zlehčen a jsou vynechány další důležité postavy. Knihu jsem četla několikrát - jak v češtině, tak v angličtině, viděla jsem film s titulky ve staré angličtině a několikrát jsem navštívila různá zpracování hry v divadle. Pokaždé mě to bavilo a vždycky jsem se zasmála Shakespearovu ostrovtipu. U všech Shakespearových her miluji jeho úplné a vyčerpávající dialogy. V této hře mě velmi bavila slovní přestřelka a vzájemné jízlivé poznámky mezi Beatricií a Benedettem. 
Velmi mě mrzí, že je tato hra mezi jinými slavnými "shakespearovkami" tak trochu opomíjena... tak neváhejte a začtěte se a pobavte se! Stojí za to! ☺


William Shakespeare:
- anglický básník, dramatik a herec
- považován za nejvýznamnějšího anglicky píšícího spisovatele a básníka
- dochovalo se 38 her, 154 sonetů
- narodil se a vyrostl ve Stratfordu nad Avonou (Stratford upon Avon)
- v 18 letech se oženil s Anne Hathawayovou a měli spolu 3 děti
- v mládí psal většinou komedie, později historické hry a vrcholem se staly jeho slavné tragédie

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)