neděle 8. října 2017

Hry, co nás teď baví?

... když je venku ošklivě a my s Čmeláčkem nemůžeme vyrazit ven za zábavou (sbírat listí, jezdit na kole po vsi nebo si hrát na hřišti s kamarády), je potřeba vymyslet nějaké aktivity doma... 
... protože náladu něco s tím naším drobkem tvořit nemám každý den (někdy prostě nemám náladu na uklízení nepořádku, který po každé akci zákonitě vznikne - ale jsou i dny, kdy mi to nevadí a toho pak využíváme), je potřeba mít po ruce zásobu různých aktivit...
... zatím jsem na blog žádnou z našich doma vytvořených aktivit nepřidávala, protože mi přišly takové neoriginální a ne příliš vzhledné nebo prostě mám pocit, že nestojí za to je prezentovat veřejně...
... v podstatě jde o různé pomůcky k určitým tématům, takže máme doma ušité ovoce a zeleninu, také ale plyšové, koupené v Ikea(i)? a spoustu zalaminovaných obrázků, které přikládáme, stejně tak je to se zvířátky, ta máme plastová a k nim přiřazujeme zalaminované kartičky plus místa, kde zvířátka bydlí... docela dost práce jsem si dala s kartičkami, kde je potřeba znát souvislosti (např. obrázek kravičky, ta dává mléko, z mléka se dělá jogurt, sýr, máslo, atd.), nebo také nadřazené obrázky a k nim dáváme obrázky, které pod ně patří (např. ložnice, kuchyně, obývák, koupelna, garáž a třídíme kam patří postel, auto, kartáček na zuby, talíř, atd.), máme také členy naší rodiny, kdo ke komu patří a jakým způsobem, číslice, abecedu na několik způsobů (písmeno plus obrázky na písmeno začínající nebo rozstříhané písmeno, které je potřeba do správného tvaru složit)... - na to, že některé kartičky máme už dlouho a jsou již ošahané a občas lehce pokrčené, stále Čmeláčka baví a často se k nim vrací... 
... spoustu času trávíme také u vláčkodráhy nejen ježděním vláčků, ale také autíček, která jezdí pod mostem - vytvořili jsme si i zvedací most (já jsem "zvedák" :D) pro průjezd velkých aut...
... přesto všechno je potřeba stále oživovat, především na dlouhé podzimní a zimní dny...
... k oživení slouží kostky, začínáme skládat lehké puzzle, máme spoustu zvířátek v dřevěném pexese (různá pexesa dohromady) a tak jsme začali s jednoduššími pravidly, kdy otáčíme "kartičku" a pokud tam druhá není, necháme ji ležet obrázkem vzhůru než jeden z nás otočí další stejnou a vezme si ji, atd...
... a jelikož nedávno Lidl spustil svůj e-shop (nějakým záhadným způsobem jsem se o tom dozvěděla dříve, než proběhla reklamní kampaň), chtěla jsem přiobjednat nějaké podzimní oblečení pro Čmeldu (protože si nemůžu pomoci, ale v "našem" Lidlu mají vždycky opravdu široký výběr oblečení pro dívky, ale toho klučičího - ač v letáku avizovaného - je vždycky nějak méně a často není, někdy však seženeme super kousky) a když jsem byla v nakupovací mánii, objednala jsem pro nás s manželem i nové ložní povlečení, to s Londýnem... :) a pro Čmeláčka několik nových her, které nás poslední dva týdny naprosto pohltily... :)



... kytičky jsou sice umělé, ačkoliv jsem si už dávno přála pořídit Čmeláčkovi dřevěné, které si tolik oblíbila dcerka od Zuzky z blogu U nás doma... ale zase s Čmeláčkovým přístupem by dřevěné asi tolik nevydržely, co tyto umělé... :)
... šablony jsou skvělé, pomocí nich nejen kreslíme krásná auta, ale taky písmena a zvířátka... možná jsou spíš pomůckou pro mě, protože mi talent tohoto druhu opravdu nebyl nadělen... :) V podstatě v mém podání není poznat kravička od koníčka či psa nebo kočky... :D
... počítání je na Čmeldu ještě těžké, ale to je dobře, alespoň ho to motivuje a pomalu poznává další způsoby vyjádření čísel, do devíti zná zatím jen klasické číslice...
... nejvíce nás ale pohltily tvary, které hrajeme a skládáme každý den - na střídačku hážeme kostkou (jednu hru kostkou, kde jsou tvary, další hru s kostkou, kde jsou barvy) a doplňujeme... obrázků je osm, jelikož hrací kartičky jsou čtyři a obrázky jsou po obou stranách...




...pěkné podzimní a zimní hraní přejeme! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)