čtvrtek 10. května 2018

KRÁLOVA ŘEČ: Peter Conradi, Mark Logue

Název: Králova řeč
             (z originálu: The King's speech)
Autor: Peter Conradi, Mark Logue
Vydalo: Nakladatelství Mladá Fronta, 2011




Anotace:
Jak jeden muž zachránil britskou monarchii!
Nesmělý Albert, vévoda z Yorku, je mladší syn britské panovické rodiny, Lionel Logue zase neortodoxní logoped z Austrálie. V říjnu 1926 tuto nesourodou dvojici svede dohromady vévodovo koktání, které fatálním způsobem poznamenává "Albieho" veřejné projevy - a výsledkem je jeden z nejpozoruhodnějších příběhů první poloviny 20. století. Australskému terapeutovi se natradičními metodami nejenže podaří královského potomka rychle připravit na významný projev u příležitosti otevření nového australského parlamentu v Canbeře v roce 1927, ale především ho díky další spolupráci připraví na neočekávaný nástup na trůn v roce 1937 i na následné zvládání mimořádně náročných povinností. Kniha Králova řeč vychází z deníku logopeda, který s králem Jiřím VI. navázal přátelský vztah, a přináší fascinující pohled do zákulisí ostrovní monarchie v době, kdy britská říše procházela nejtěžší krizí. Knižní předloha oceňovaného filmu s Colinem Firthem, Geoffreyem Rushem a Helenou Bonham Carterovou - 12 nominací na Oscara.

................................................

Můj pohled:
Pokud čekáte, že kniha je napsána formou románu, s podobným příběhem jako film, tak budete při čtení zklamaní. Pokud tedy nejste jako já milovníci biografií, protože v tomto případě vás čtení opravdu potěší. Čeká vás spousta faktografických údajů jak o logopedovi Loguovi, tak údaje z britské královské rodiny. Líbil se mi i přepis královy řeči při začátku II. světové války. Já ta fakta prostě opravdu "hltám". ☺ Já jsem knihu četla v anglickém originále, kupovala jsem ji na knižním portále Book depository. V různých recenzích jsem narazila na srovnávání knihy s filmem a díky tomu má kniha celkem nízké hodnocení, což je veliká škoda. Opravdu se snažte nesrovnávat, kniha má své kouzlo a film také. Mimochodem já film Králova řeč v hlavní roli s mým oblíbencem Colinem Firthem opravdu zbožňuji a pokud jste jej ještě neviděli, určitě si jej nenechte již déle ujít. Báječně ho také zahráli herci v Janáčkově divadle v Brně, kam jsem na svůj oblíbený příběh také zavítala. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)