neděle 5. února 2017

Návrat ke čtení...

Během svého dosavadního života jsem přečetla už spoustu knih a minimálně stejný počet knih mě ještě láká přečíst. Ano, jsem knihomol, i když bych to o sobě zřejmě nikdy neřekla... ba naopak, nikdy bych to ani nahlas nepřiznala... Jsem ten typ čtenáře, který když číst začne, neumí knihu odložit, takže většinou začínám číst večer, v posteli, a čtu a čtu a čtu... až s hrůzou zjistím, že je zítra a já budu celý den unavená a vyčerpaná. 

Moji čtenářskou vášeň teď už druhý rok narušuje to nejlepší, co mě v životě potkat mohlo... tedy můj malý černooký poklad - Čmeláček ♥... takže můj knižní obzor se najednou smrskl jen na výběr knih pro děti a moje vlastní obzory dřímají v šupleti, kde mám pár knižních novinek a spoustu papírků, na které si poznamenávám názvy knih (či jména autorů), které mě zaujaly a já bych si je v budoucnu ráda přečetla... 

Ke konci loňského roku jsem si s narůstajícím zděšením uvědomila, že jsem sice velice slušně vybavila během necelých dvou let dětskou knihovnu skvělými knihami (o ty se s vámi průběžně dělím - jen tak v kostce, žádné podrobnosti), ale sama sebe jsem upozadila a přečetla jsem všeho všudy jen pět knih plus čtyři další již opakovaně (mám takové své stálice, které vytahuji v době pochmurných nálad) a to je na můj vkus žalostně málo. 

Ráda bych ještě poznamenala, že jsem se stala majitelkou spousty knih (spoustu knih jsem během doby nashromáždila sama) díky odkazu své babičky, která po sobě zanechala plný panelákový sklep knih. Bohužel se zatím s rodinou tísníme v malém bytě, tak knihy (kromě těch Čmeláčkových) odpočívají ve velikých krabicích a já se nesmírně těším, až zrekonstruujeme celý domek a já si zařídím knihovnu svých snů... :)

Nedávno jsem se díky odkazu na čtenářskou výzvu 2017 dostala na webovou stránku Databáze knih, kterou jsem si hned oblíbila a postupně po nocích jsem přidala knihy, které jsem přečetla podle autorů, na které jsem narazila (je možné, že některé ještě chybí, není v mé moci si na všechny knihy vzpomenout, deník jsem si nikdy nepsala, až mě to začalo mrzet a vznikl mi tak účet na databázi a vlastní čtenářský blog, kde zatím nic není, ale najdete ho zde...). Měla jsem možnost pár báječných knižních blogů projít a myslím, že rozhodně nebudu nikomu konkurovat... já bych si opravdu jen ráda psala poznámky, výpisky a všechno, co mě zaujme k dílu, které zrovna čtu, abych se ke svým knihám i poznámkám mohla vracet... :) 

Doufám, že blog a celá letošní čtenářská výzva budou mojí velkou motivací k tomu, abych se zase vrátila k četbě, protože mi ty další "světy a obzory" hrozně chybí... :)

V podstatě návrat ke čtení je jedním z mých novoročních předsevzetí...

Malinko jsem se tím mateřstvím "ztratila"... najednou pro mě bylo důležitější neustálé uklízení, než relax a odpočinek u knihy... "Padesátku" ročně už asi nikdy nedám, ale i těch dvacet knih je pro mě momentálně velká výzva... :)

Krásnou neděli všem... :)









... a takto bych jednou chtěla bydlet... :) s knihami všude okolo... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)