středa 4. ledna 2017

DENÍK ŠPATNÉ MATKY: Stephanie Calman

Název: Deník špatné matky
Originální název: Confessions of a Bad Mother
Autor: Stephanie Calman
Vydal: Nakladatelství Fragment, 2006
Počet stran: 296
Překlad: Olga Zumrová
ISBN: 80-253-0318-7

Anotace:
Jste dokonalou matkou, která plní své úkoly celých 24 hodin denně?
Dáváte dětem domácí rizoto, pomáháte jim s úkoly, čtete jim pohádky, zpíváte před spaním?
Nebo jim dáte hranolky, když koukají na telku, nacpete je do postele a vyčerpaně klesnete s nějakou skleničkou v ruce? 
Umí vaše děti říct "Děkuji" a "Prosím" a pěkně se dělit s jinými?
Nebo se rvou na hřišti...?
Poslala jste je do jeslí a máte pocit viny? Necháte je dlouho a často se dívat na TV?
Nebo jste jim dokonce snědla čokoládu, zatímco spaly?
Máte dojem, že ostatní matky to dělají řádně, zatímco vy všechno špatně?
Pak si přečtěte Deník špatné matky a uvěřte - konečně - že jste normální.
Nemáte co ztratit, kromě pocitu viny.

......................................................................

Můj postřeh:
Knihu jsem dočetla před týdnem a přemýšlela jsem dlouho, co bych o ní napsala. Nezanechala ve mně vůbec nic. Je to taková oddechovka, kterou mám půjčenou od mé báječné sousedky... prý kdybych si někdy náhodou připadala jako máma hrozně ☺. Kniha je pro mě téměř bez děje, čtení jsem mohla kdykoliv přerušit (už to je znakem toho, že to není ta pravá kniha pro mě), tudíž jsem ji mohla číst i v krátkých chvilkách, kdy se Čmeláček sám zabavil. 

Nemohu napsat, že je kniha úplně zavrženíhodná, to jistě ne... ale nic nemůže být typické české matce na rodičovské dovolené vzdálenější, než podmínky výchovy v jiné zemi. Z knihy jsem si odnesla poznání, že někdy svoje vlastní mateřství (v porovnání s hlavní hrdinkou, čili autorkou, knížky) hodně řeším. Chtěla bych toho Čmeláčkovi tolik předat ... ve smyslu tolik toho nabídnout ze svých vlastních zkušeností... ale ona vlastní zkušenost je prostě nepřenositelná a neocenitelná... já vím. Stephanie Calmanová je novinářka, která ve své knize popisuje své vlastní zážitky s těhotenstvím, různými vyšetřeními, porodem a následně výchovou svého prvorozeného syna i o dva roky mladší dcery. Co mě na knize vytáčelo, bylo neustálé holdování alkoholu hlavní hrdinky - a to i v době těhotenství. Nejsem žádný puritán, na druhou stranu dokážu ocenit, že umí nazvat věci pravým jménem. No a k dalšímu plus přichází to, že autorka a její rodina bydlí v Londýně.

Z knihy si i přes to odnáším jedno uvědomění. Jak dítko roste, prochází různými vývojovými stádii, která s sebou nesou různé změny v chování i řešení situací, přináší nové otázky a úhly pohledu A JÁ CHCI BÝT U TOHO, nechci prošvihnout ani jedno stádium Čmeláčkova vývoje na rozdíl od autorky, které se to přihodilo.
Za toto poznání díky! :)

Stephanie Calman:
Stephanie je anglickou autorkou šesti knih. Mimo psaní také vytvořila sitkom Dressing for Breakfast, který běží na Channel 4. Je vdaná, má dvě děti a je dcerou slavného autora kreslených pohádek Mela Calmana.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)