středa 11. ledna 2017

COPATÁ MÁMA: Barbora Bečvářová

Název: Copatá máma
Autor: Barbora Bečvářová
Vydal: Euromedia Group, k. s. v edici YOLI
Počet stran: 264
Autor obálky: Lela Geislerová
ISBN: 978-80-7549-051-3


Anotace:
Lucii je devatenáct, má pár měsíců do maturity a spoustu plánů do budoucna. Co mezi nimi určitě není, je plán otěhotnět. A přesně to se stane. Po počáteční nejistotě se rozhodne dítě si nechat, i když vyrovnat se s tím, že z ní bude máma, není vůbec jednoduché.
Lucie se mění z potřeštěné středoškolačky v dospělou ženu a zároveň musí vyřešit vztah k Tomášovi, své dlouholeté a donedávna platonické lásce, se kterým miminko čeká. Dokáže jejich čerstvé a neprověřené zamilování zvládnout takovou zkoušku? K tomu se ještě přidává komplikovaný vztah k rodičům a spousta starostí o budoucnost...
Příběh byl částečně inspirovaný autorčinou zkušeností s neplánovaným těhotenstvím v posledním ročníku střední školy.

..........................................................

Můj postřeh:
Knihu jsem přečetla doslova jedním dechem... prakticky to znamená za dva večery. Kniha je opravdu napsaná čtivě a poutavě a mísí se v ní všechny emoce. Své publikum si určitě najde a já osobně bych ji jako oddechovou četbu doporučovala všem těhotným ženám i budoucím tatínkům. Podle mého názoru si v ní každý může najít něco z toho, co jej zrovna "pálí". Osobně sice nepatřím mezi náctileté matky, právě naopak, nicméně zcela souzním s Lucčiným přístupem k mateřství, s nošením v šátku, bondingem, i napojením se na miminko. I já jsem mnohem dřív než lékaři věděla, že budu mít chlapečka, který bude celý taťka :) A taky že ho mám! :) U knihy jsem si prožila spoustu emocí, smutek, radost...
Velmi děkuji za postavu Klárky, protože Terezku (alias Klárku) jsem už také potkala a několikrát nám její dětské meditace pomohly... je mi moc líto, že jsem ji nepotkala dřív, už před porodem.
Ačkoliv Copatá máma není vyloženě "moje" četba, kniha se mnou hodně souzní a určitě bych si koupila i další díl (až ho paní Bečvářová jednou napíše... se třemi dětmi jistě nemá o zážitky nouzi).

... "Zvládnu to? Dokážu ovládnout svoje nálady, svou netrpělivost a potlačit vlastní představy, co je pro dítě dobré a jak přesně by mělo žít? Budu umět nesoudit, ale naslouchat?" ... str. 185

Barbora Bečvářová:
Barbora Bečvářová o sobě na svém webu píše, že je nevyléčitelná optimistka, maminka tří jedinečných dětí, která dělá všechno proto, aby si mohla říkat spisovatelka.

PS: Protože životní trable náctiletých už delší dobu nepatří mezi literaturu, kterou bych četla nebo se o ni zajímala, zřejmě by mi tato kniha unikla. Já už ale delší dobu sleduji blog paní Bečvářové kde se mi moc líbí s jakým humorem, s jakým nasazením a lehkou ironií popisuje různé trable, které s sebou nese sám život, tušila jsem, že mě i její kniha nadchne... :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)