úterý 1. ledna 2019

MALÝ PRAŽSKÝ EROTIKON: Patrik Hartl

Název: Malý pražský erotikon

Autor: Patrik Hartl

Vydalo: Nakladatelství Bourdon, 2014



Anotace:

Díky autorovu nekonformnímu nadhledu a smyslu pro humor je tento román určený i těm, kteří bývají ke knížkám o lásce zpravidla nedůvěřiví.

Na Babě stojí nad strání s výhledem na Prahu dvě sousedící řadovky, ve kterých bydlí rodiny, jejichž členové prožívají pod povrchem zdánlivě všedních dní nečekaně osudové milostné příběhy. 

Honza cítí pokušení, ale protože si nechce komplikovat život, snaží se mu odolat. Marta, přestože je vdaná, občas neodolá, a Zbyněk se ani odolávat nepokouší. Táňa miluje tajně, Petra má zábrany, Tomáš je až příliš velký romantik, Cyril trochu zvrhlík a Adéla se miluje častěji než všichni předchozí dohromady, aby se necítila sama. 

Malý pražský erotikon je zábavným obrazem jejich intimního života, který líčí jejich touhy, okamžiky radosti i katastrofy od předškolního věku až po věk důchodový. 


.................................................


Můj pohled:

Kniha představuje komplikovaný vztahový propletenec a zajímavou sondu do života dvou rodin, které žijí vedle sebe v domech na Bábě, krásném místě v Praze. Kniha není na čtení náročná, pro mě byla vyloženě oddechovkou, ačkoliv mi několik desítek stran trvalo, než jsem si na svérázný styl autora zvykla a srovnala se s ním. Až jsem se po prvních zhruba sto stranách dokázala vžít do děje (nemohla jsem se s tou syrovostí světa (rozumějte že každý podvádí každého) zpočátku nějak srovnat a říkala jsem si, jestli nejsem naivní až hloupá, když já to mám v sobě nastaveno jinak), těšila jsem se, až zase knihu otevřu a budu pokračovat ve čtení. Byla jsem zvědavá, co osud (autor) pro jednotlivé postavy přichystal. Moc mě zajímalo, co bude dál. Jednou jsem si i poplakala, bylo mi líto Honzy. 

Celkově kniha není špatná, proto jsem jí udělila čtyři hvězdy z pěti, celkem se mi líbila, charaktery postav byly vykresleny bravurně, ale chyběla mi "hloubka" - obzvlášť ke konci, celkově se mi příběh zdál takový povrchní. Ale to určitě není chyba autora, ani děje knihy, asi je to ve mně, jsem asi náročnější čtenář. Rozhodně dílo nebudu hanit, protože moc se mi líbilo vykreslení života lidí před a po revoluci, moc ráda jsem se vrátila do doby, která se mě tolik nedotkla, protože jsem byla malý, sotva desetiletý špunt, když přišla revoluce. Setkávání s panem Čivrným v Bartolomějské bylo drsné a já jsem si představovala, jak asi žili moji rodiče, když byli ještě hodně mladí. Přečtení doporučuji všem krajanům. :)



Patrik Hartl:

Narozený 10.9.1976 v Olomouci, je kmenovým autorem a režisérem pražského divadla Studio DVA. Vystudoval filmovou a televizní režii na pražské FAMU. V divadle režíroval řadu divácky velmi úspěšných inscenací (Oteřené manželství, Caveman, Absolvent, Půldruhé hodiny zpoždění, Madame Melville). Jeho vlastní divadelní hry Hovory o štěstí mezi čtyřma očima, Klára a Bára, Soukromý skandál, Hlava v písku, Hvězda, Vysavač a 4 sestry se staly hity. Ve filmu debutoval komedií Taková normální rodinka. Jeho literární prvotinou byla kniha Prvok, šampón, tečka a Karel, která se díky velkému zájmu čtenářů dočkala mnoha dotisků. Následující román Malý pražský erotikon se stal Českým bestsellerem roku 2014. Nejnovější knihou je dvojromán Okamžiky štěstí.

Pana Hartla najdete i zde na jeho stránkách...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)