neděle 13. ledna 2019

SKÓRE: Elle Kennedy

Název: Skóre (The Score)
Série: 3. díl čtyřdílné série
Autor: Elle Kennedy
Vydal: Baronet, 2017


Třetí díl je věnovaný dalšímu ze čtyř hokejistů briarského mužstva, bydlících ve společném domě. Po Garretovi a Loganovi přichází řada na Deana - hokejového fajnšmekra, životního pohodáře a vyznavače stylu: život si co nejvíc užít. 

Dean na mě v předchozích dílech nijak zvlášť nezapůsobil, přestože mě zaujal tím, jak se zastal Grace v předchozím díle této tetralogie, když na ni na sociálních sítích zaútočily "teamovky" - prý si vymyslela rande s Loganem. I přesto jsem jej měla zaškatulkovaného v té typické škatulce: děvkař. Byla jsem hodně zvědavá, jakým způsobem s jeho osudem autorka knihy zatočí. Elle Kennedy se s postavou Deana poprala mistrnně. Dean mě celou knihu hrozně bavil. I on zažil v minulosti něco, na co není moc hrdý a klasicky se minulost objeví i v přítomnosti a pak teprve začne ten správný kolotoč životních událostí. 

Zatímco Allie touží stát se po skončení univerzity herečkou v New Yorku, aby byla blízko svému tátovi, skončí kvůli tomu její vztah s dlouholetým přítelem Seanem. Ten si  však rozchod rozmyslí a nechce o Allie přijít - pronásleduje ji. Allie z koleje na víkend unikne do prázdného domu přítele své spolubydlící Hanny, aby měla klid. Dům však není úplně prázdný, na víkend zde neplánovaně zůstal Dean... A kolo osudu se pro oba roztáčí...

Klobou dolů, jak se autorce podařilo vykreslit charakter postav tak, aby se najednou z minuty na minutu úplně nezměnily, současně však aby mi připadly lidské a prožívala jsem s nimi všechny jejich emoce... a že jich bylo! Hodně erotiky, jak jinak u Deana, ale také kopec legrace a vtipných scén, u kterých jsem slzela smíchy, velký smutek, občas zmatek, atd. Současně se v knize také dozvídáme nějaké informace o starých dobrých známých - Garretovi a Hanně, Grace a Loganovi a taky Tuckerovi a ostatních hráčích briarského hokejového i fotbalového mužstva. Baví mě také představa toho, kam všichni naši staří známí míří po skončení univerzity - třetím dílem totiž končí krásná doba na Briaru pro většinu našich známých hrdinů. 

Kniha mě opravdu bavila a vůbec neplatí ta mantra, že čím více dílů, tím slabší příběhy. Pravdou však zůstává, že konec knihy mi přišel takový vágní, na sílu ukončený, nepřirozený... ale možná je to jen můj postřeh. Jak se konec knihy dotknul vás? :)

A něco z fan-pages:





Co se autorky týče, Elle Kennedy je kanadská spisovatelka. Vyrostla na předměstí Toronta a po spisovatelské dráze toužila už od malička. Ačkoliv žije v Torontu, fandí Bostonským Medvědům. Na její webové stránky se můžete podívat zde...


Zmíním se také, že ráda porovnávám originální knihu s jejím českým překladem a často bývám svým způsobem trochu zklamaná. To však není případ knih od Elle Kennedy, ať už píše sama nebo dohromady s jinou autorkou. Moc se mi líbí překlady Zuzany L'alíkové, která odvádí skvělou práci. Překlady jsou promyšlené, češtině přizpůsobené, aniž by cokoliv z originálu vynechaly. Za každým překladem je vidět kus dobře odvedené práce. Překladatelku její práce určitě baví, protože se to v textech rozhodně odráží. Paní L'alíková si umí s jazykem krásně "pohrát". Díky za to! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)