pondělí 14. ledna 2019

PLÁN: Elle Kennedy

Název: Plán (The Goal)
Série: 4. díl čtyřdílné série
Autor: Elle Kennedy
Vydal: Baronet, 2017


Příběh Tuckera a Sabriny uzavírá celou sérii Off-Campus. Již z minulého dílu víme, že si Tucker se Sabrinou začal a čekají spolu dítě. To nebylo žádné překvapení. Byla jsem opravdu moc zvědavá, jakým způsobem jejich příběh autorka podá. Narozdíl od spousty jiných čtenářů, já po přečtení rozhodně zklamání necítím. Příběh jsem "zhltla" jedním dechem, přišel mi docela realistický (a to pracuji s mladými, kteří to v životě neměli jednoduché - o realitě všedních dní mladých lidí mám tedy docela přehled) a Sabrině jsem svým způsobem rozuměla. Ale abych nepředbíhala...

John Tucker sice na první pohled může působit jako floutek, který není schopen udržet vztah a střídá holky jako ponožky. Je to přeci jen hokejista z Briaru. Tuck má však v hlavě zcela jasnou představu, jak by to v životě chtěl mít uspořádané. Chce vztah, jistotu a rodinu k tomu. Zamiluje se však do Sabriny, která ho vytrvale odmítá... Tuck netouží po kariéře vrcholového hokejisty. Po absolvování Briaru by si rád otevřel vlastní podnik. Konec konců studuje ekonomii. Je to moc hodný a trpělivý kluk, což o něm ostatně víme, už od prvního dílu ho známe jako toho, kdo se stará o blaho svých spolubydlících, vaří jim, opečovává je. 

Sabrina je velmi hrdá a tvrdohlavá mladá dáma, která má svůj život přesně nalinkovaný. Pilně studuje, po absolvování Briaru by se ráda dostala na práva na Harvardu. Stydí se za svůj současný stav. Matka se jí zřekla, když byla maličká, vychovávala ji babička, která také nežila úplně uspořádaný život a skončila v jedné domácnosti se Sabrininým nechutným, věčně opilým otčímem, se kterým "žije". Sabrina se za svůj původ stydí a chce se jej zbavit díky práci v nějaké renomované advokátní kanceláři hned, jakmile dokončí Harvard...

Zda se oba hlavní hrdinové vzdají svých snů nebo se jim podaří se společně domluvit, sžít se a užívat si jeden druhého, už si budete muset přečíst sami. ☺ 

Přemýšlela jsem nad tím, proč některé čtenářky cítí z tohoto dílu zklamání a napadlo mne, že je svým tématem úplně jinde než tři ostatní díly, proto její děj ocení také jiní čtenáři, než ti, co si cení předchozích dílů. A to není vůbec špatné. Pro autorku je prima mít širší záběr. Já osobně jsem Sabrinin postoj dokázala pochopit, ale možná proto, že mě od ní dělí už zřejmě celá generace. Vychována babičkou nikdy neměla nikoho úplně blízkého, komu by se mohla svěřovat se svým tajemstvím, svými bolístkami. Byla zvyklá spoléhat se jen sama na sebe za každou cenu. Nemohla si být jistá ani Johnem Tuckerem. 

A tady něco z fan-pages:




 Co se autorky týče, Elle Kennedy je kanadská spisovatelka. Vyrostla na předměstí Toronta a po spisovatelské dráze toužila už od malička. Ačkoliv žije v Torontu, fandí Bostonským Medvědům. Na její webové stránky se můžete podívat zde...


Zmíním se také, že ráda porovnávám originální knihu s jejím českým překladem a často bývám svým způsobem trochu zklamaná. To však není případ knih od Elle Kennedy, ať už píše sama nebo dohromady s jinou autorkou. Moc se mi líbí překlady Zuzany L'alíkové, která odvádí skvělou práci. Překlady jsou promyšlené, češtině přizpůsobené, aniž by cokoliv z originálu vynechaly. Za každým překladem je vidět kus dobře odvedené práce. Překladatelku její práce určitě baví, protože se to v textech rozhodně odráží. Paní L'alíková si umí s jazykem krásně "pohrát". Díky za to! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu mého blogu a za váš čas... :)
Pěkný den,
Peťka :)